BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en bred forståelse for it og er god til at optimere og forenkle processer? Og kan du bevare det kølige overblik og det gode humør samtidig med, at du styrer interne og eksterne interessenter knyttet til dit system?
Rollen som System Manager
I rollen som System Manager i Sundhedsdatastyrelsen bidrager du til, at vores it-systemer drives sikkert og professionelt med fokus på værdi for brugerne. Vores it-drift er outsourcet til Statens it og andre leverandører, så din primære funktion bliver at koordinere mellem brugerne af systemet og leverandører samt at sikre sunde arbejdsgange. Det er dig, der står for processerne omkring drift, udvikling, systemøkonomi og sikkerhed. Du får derfor en helt central rolle med en stor berøringsflade og mange forskellige opgaver.
Dine primære arbejdsopgaver bliver at:
- samarbejde med og styre leverandører, herunder koordinering af incidenthåndtering
- have dialog med interessenter på tværs af ministerområdet
- samarbejde med forretningen om udviklingsønsker
- indtage en central rolle i systemrelaterede projekter
- være ansvarlig for overholdelse af og opfølgning på systemets budget
- understøtte og ensrette arbejdsprocesser for systemerne og systemforvaltning generelt
Vi skal bruge et antal medarbejdere til at arbejde med system management for de it-systemer, vi driver på vegne af flere institutioner under Indenrigs- og Sundhedsministeriet:
- System Manager til vores CRM-system. Du får ansvar for kommunikation, sagshåndtering og processer for et system, der er vigtigt for flere styrelsers forretning. Samarbejdet med brugerne står derfor som en helt central opgave. Derudover er der behov for leverandørstyring samt en overordnet økonomistyring af systemet. Du kommer således til at indtage en nøglerolle i dette system. Det er en udfordring, der kræver overblik, selvstændighed, særdeles gode samarbejdsevner og en løsningsorienteret tilgang.
- System Manager til den ene del af vores Workzone-miljø, kaldet Workzone II. Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores anden System Manager på Workzone om at understøtte begge systemer og kommer til at stå for koordinering mellem brugere og leverandører. Dertil bliver du ansvarlig for driften af Workzone II, hvor samarbejde med interessenter og koordinering ligeledes vægtes højt.
- System Manager til mindre systemer, der samtidig skal understøtte vores systemforvaltning og økonomistyring. Du kommer til at arbejde selvstændigt med at drive initiativer og mindre projekter, der relaterer sig til system management i både afdelingen og på tværs af styrelsen. Fællesnævneren for dine opgaver er, at de er med til at løfte niveauet for system management og gøre os mere robuste.
Om dig
Vi har brug for dig, der er god til – og interesserer dig for – styring af de processer, der relaterer sig til it-systemer. Du har en bred forståelse for it og mod på at arbejde med systemer. Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring fra en stilling som fx System Manager, projektleder eller anden koordinerende stilling, men det er ikke en nødvendighed med lang erfaring eller stærke kompetencer specifikt inden for CRM eller Workzone.
Din opgaveportefølje er bred og udføres med en høj grad af selvstændighed. Det stiller krav til, at du arbejder systematisk og struktureret, og tager ejerskab for dine opgaver.
Du får en bred kontaktflade til både interne og eksterne interessenter, samarbejdspartnere og leverandører. Det er derfor vigtigt, at du er god til at samarbejde, finder glæde i at yde en god service og kommunikerer godt både i tale og på skrift.
Om os
Du bliver en del af afdelingen Tværgående Digitalisering og Metode. Vi leder it-projekter, styrer it-systemer og har en koordinerende rolle i forhold til it på ministerområdet. Afdelingen rummer mange forskellige faglige kompetencer, bl.a. it-projektledere, it-arkitekter, System Managers, generalister, en udbudskonsulent og en kontraktmanager.
Du bliver en del af en sektion på 13 medarbejdere, der arbejder med system management på tværs af Indenrigs- og Sundhedsministeriet. Du får et fagligt fællesskab med andre, der har samme rolle som dig, hvor vi lægger vægt på at dele viden og hjælpe hinanden. Vores arbejdskultur er præget af godt humør, tillid og en høj grad af frihed, og vi har gode muligheder for selv at tilrettelægge vores arbejdsopgaver.
Vi tilbyder
Vi er placeret i historiske omgivelser sammen med Statens Serum Institut, 6 minutter på cykel fra Rådhuspladsen. Vi har rigelige gratis parkeringspladser.
Det sociale samvær vægtes højt i styrelsen, og vi har en aktiv personaleforening med en række klubber såsom løbeklub og vinklub. Der er endvidere fitnesscenter, gymnastiksal og tennisbane, som står til rådighed for styrelsens medarbejdere.
Vi værner om vores arbejdstid, og forventer generelt ikke, at du arbejder mere end aftalt i din kontrakt. Der er mulighed for at aftale hjemmearbejde, men vi vægter også tilstedeværelse med kolleger, fordi det giver bedre betingelser for faglig sparring, videndeling og samarbejde.
Kompetenceudvikling er et fokusområde, og du vil få mulighed for at styrke og udvikle dine kompetencer som System Manager gennem interne og eksterne kurser. I år vil der bl.a. være mulighed for at tage kurser i system management, projektledelse og økonomistyring.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af dine kvalifikationer vil det være muligt at blive ansat som specialkonsulent.
Er du ikke akademiker, bliver du ansat efter gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet, Skatteministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK/samdata).
Hør mere om stillingen
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du er velkommen til at kontakte Sektionsleder Daniel Terp Friis-Pieper på telefon 2224 9676 eller System Manager Jesper Munk Nielsen på telefon 2859 6913.
Læs mere om, hvad vi arbejder med på www.Sundhedsdatastyrelsen.dk.
Er du interesseret
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Vi vil gerne opfordre til, at du undlader at vedhæfte dit foto til CV eller ansøgning.
Ansøgningsfrist senest søndag 22. juli 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 31-33, med ansættelse pr. 1. oktober 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sundhedsdatastyrelsen, Ørestads Boulevard 5, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170205&DepartmentId=10116&MediaId=2519&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5858808