BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du interesseret i at understøtte innovationen inden for en af de hurtigst voksende industrielle områder globalt? Har du lyst til at arbejde med koblingen mellem forskning og udvikling? Og er du god til at skabe netværk – både nationalt og internationalt? Så er du måske en af vores to nye medarbejdere i styrelsens kontor for RUM.
Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.
Opgaverne i RUM
RUM er den tværministerielle koordinerende rummyndighed i Danmark og kontorets strategiske opgaver løses i samarbejde med ni ministerier med rumrelaterede ansvarsområder. Vi bidrager til udvikling af politik på rumområdet særligt i tilknytning til forskning og innovation. Vi arbejder strategisk med den grønne omstilling og sikkerhed i og fra rummet. Vores opgaver omfatter bl.a. varetagelse af danske forsknings- og innovationspolitiske interesser i ESA og EU. Som regulerende myndighed varetager vi løbende godkendelse og tilsyn med danske opsendelser i det ydre rum og koordinerer internationalt i bl.a. FN. Endvidere varetager vi enkelte opgaver ift. forsvarsforskning mv. Vi er i alt 10 ansatte med meget forskellige akademiske uddannelser.
De to ledige stillinger forventes især at skulle arbejde med de danske rumvirksomheder og understøtte, at danske virksomheder og forskningsinstitutioner inden for rumsektoren har bedst mulige innovations- og kommercialiseringsbetingelser herunder også for start-ups. Det kan bl.a. indbefatte, at du skal bidrage til at løfte Danmarks innovations- og industripolitiske interesser i ESA, at du skal udvikle og implementere teknologi- og innovationsordninger, samt at du skal opbygge tillidsfulde relationer, herunder med ESA, universiteter, klynger, interesseorganisationer, myndigheder og andre samarbejdspartnere. I begge stillinger forventes en del rejseaktivitet. Der kan herunder for den rette profil blive tale om kommunikationsopgaver på rumområdet i samarbejde med styrelsens kommunikationsenhed.
Det er i stillingerne vigtigt (men ikke afgørende), at du har kompetencer inden for:
- Politik- og strategiudvikling og implementering
- Mundtlig og skriftlig kommunikation
- Udvikling og afvikling af arrangementer
- Rådgivning af danske virksomheder og forskningsinstitutioner ift. innovation
- Offentlig forvaltning
For begge stillinger gælder, at vi forestiller os, at du har en relevant akademisk baggrund. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med rammerne for innovations- og erhvervsområdet, har erfaringer med at arbejde i centraladministration eller en anden politisk organisation, eller har erfaring fra f.eks. et universitet, en klynge eller et innovationscenter. Vi ser også gerne ansøgninger fra nyuddannede kandidater.
Vi forventer, at du:
- Har interesse for – og gerne indsigt i – rumområdet og den teknologiske udvikling, der foregår her
- Er engageret og har et veludviklet samarbejdsgen, som trives med et stort og komplekst interessentlandskab
- Kan holde tungen lige i munden, også når der er meget kompliceret information, der skal fordøjes
- Arbejder strategisk og prioriteret, og interesserer dig for både drifts-, udviklings- og policy-opgaver
- Har skarpe analytiske evner og er dygtig til at planlægge
- Forstår at opbygge og udnytte gode samarbejdsrelationer
- Er ansvarlig i din opgaveløsning med respekt for administrative rammer
- Er en god og samarbejdende kollega, der deler og opsøger information
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enten kontorchef Peter Sloth på 25369662 og på e-mail pesl@ufm.dk, eller souschef Gorm Kofoed Petersen på 72318287 og e-mail gpe@ufm.dk .
Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest søndag 6. august 2023 kl. 12.00.
Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 32 og anden samtalerunde i uge 33. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige adgang.
Om Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen løfter vi en bred portefølje af faglige og administrative opgaver og projekter, der understøtter videreudvikling af dansk forskning, videnbaseret innovation og en løbende kvalitetsudvikling på de videregående uddannelser i et godt internationalt samspil på både forsknings- og uddannelsesområdet. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder. Styrelsen har også ansvaret for den ordinære uddannelsesstøtte (SU) og en række andre særlige støtteordninger for uddannelsessøgende samt ansvaret for drift og udvikling af SU-systemer, studieadministrative it-systemer mv.
#Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Uddannelses- og Forskningsministeriet, Haraldsgade 53, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170742&DepartmentId=10337&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874829