Presserådgiver til Movia: Håndter presse- og krisekommunikation i den offentlige debat om kollektiv transport

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du placere den kollektive transport i den offentlige debat om borgernær velfærd? Og kan du håndtere presse- og krisekommunikation og omsætte svært tilgængeligt stof til letforståelige budskaber i såvel korte nyheder som længere debatindlæg? Så vil vi gerne høre fra dig!

Kollektiv transport er en meget vigtig del af den offentlige velfærd. De fleste har en holdning til busser og tog, og mange er afhængige af den kollektive transport for at få hverdagens puslespil til at gå op. I Movia arbejder vi for at sikre god og klimavenlig mobilitet overalt på Sjælland, så den kollektive transport er et attraktivt valg på tværs af transportformer.

Movia er Danmarks grønne mobilitetsselskab og landets største, regionale trafikselskab. Vi ejer blandt andet Lokaltog A/S, som driver ni lokalbaner på Sjælland og Lolland-Falster.

Vi søger en fagligt stærk presserådgiver til presse-og kommunikationsgruppen i en stor, politisk ledet, og ejet, organisation, der opererer i et unikt krydsfelt mellem private virksomheder, kommuner og regioner. Vi har travlt, og der er sjældent en stille dag, når man arbejder med kollektiv transport. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, men vi venter også gerne på den rette kollega, som er velkvalificeret og udadvendt og kan se frem til en række spændende opgaver.

Du bliver en del af området Kommunikation og Information i Movia i Valby, som er placeret centralt i organisationen, tæt på beslutningsprocesserne og på arbejdet i direktion og bestyrelse. Dine opgaver vil være alt fra akut og planlagt pressehåndering, krise- og kommunikationsrådgivning samt projektdeltagelse i kommunikationsstrategiske indsatser mv.

Stillingen som presserådgiver har primært sigte på:

  • Håndtering af pressehenvendelser – og dem er der mange af
  • Udarbejdelse af nyheder og pressemeddelelser, kommunikationsplaner og –strategier
  • Målrettede kommunikationsindsatser i forbindelse med lancering af nye produkter
  • Kriserådgivning til Movias direktion
  • Formidlingsbidrag til rapporter, årsrapporter, forretningsplaner og publikationer
  • Udarbejdelse af debatindlæg og kronikker
  • Interessevaretagelse og interessentdialog
  • Projektledelse i forhold til presse- og kommunikationsindsats i større anlægsprojekter og infrastruktur-tilpasninger
  • Intern kommunikation, herunder på Movias intranet
  • Aflaste kommunikations- og informationschefens pressevagt udenfor kontortid og under ferie

Den ideelle kandidat:

  • Har en journalistisk baggrund – men vi er ikke så optaget af, hvor du har den fra
  • Har mindst 5-7 års erfaring med bl.a. kritisk pressehåndtering og strategisk kommunikation, gerne fra en politisk styret organisation eller en organisation med mange forskellige interessenter
  • Har politisk tæft
  • Er godt skrivende med dokumenteret erfaring i at skrive såvel pressemeddelelser som længere tekster og rapporter
  • Har erfaring med hurtig håndtering af pressehenvendelser
  • Har gennemslagskraft til at sikre, at Movias interesser fremstår klart i den politiske og offentlige debat
  • Har stærke organisatoriske samarbejdsevner
  • Arbejder struktureret og kan drive med projektledelse og stramme tidsplaner
  • Må meget gerne have et solidt netværk i medieverdenen

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer. Vi tilbyder fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen, og får også brug for din.

Du får en spændende hverdag med udviklingsmuligheder og højt tempo Kommunikation og Information er en del af Movias forretningsenhed for Kommunikation og Kunder, der har ansvar for kommunikation og branding, IT og det kommercielle område (billetter, salgskanaler og kundecenter).

Som afdeling fokuserer Kommunikation og Information på stor tillid i opgaveløsningen, selvledelse og trivsel. Movia er en fleksibel arbejdsplads med mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid med hjemmearbejde efter behov. Hverdagen er kendetegnet ved, at vi har travlt, og at vi lykkes via samarbejde. Du kommer derfor til at arbejde på tværs af hele virksomheden og får mange kolleger med vidt forskellige baggrunde.

Medarbejdertrivsel er et vigtigt parameter for at lykkes, og for at Movia kan levere gode resultater til gavn for samfundet, vores ejere i kommuner og regioner på Sjælland samt for vores passagerer. Derfor gør vi en stor indsats for at tilknytte og udvikle vores medarbejdere.

Alle os i Movia
Vi er cirka 450 medarbejdere og vores fælles mål er at samarbejde om at udvikle den kollektive transport, og vi brænder for at gøre den endnu bedre.

Vi er en offentlig virksomhed med en stor ambition om at være en attraktiv arbejdsplads for både medarbejdere og ledere. Derfor har vi også en række sociale tilbud, en medarbejderfond, træning, fitnessrum, efteruddannelse, seniorordning, interne netværk, tæl skridt, vi cykler til arbejde, og vi har en kantine med det økologiske sølvmærke fra Fødevarestyrelsen - for bare at nævne nogle.

Vi bor i moderne lokaler centralt placeret ca. midt mellem Valby Station og København Syd og (selvfølgelig!) med flere buslinjer direkte til vores dør ved Toftegårds Plads.

Movia tilbyder individuel løn efter kvalifikationer i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL.

Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse fra 1. oktober 2024 eller snarest muligt derefter.

Ansøgningsfrist
Søndag 18. august 2024.

Samtaler forventes gennemført i uge 35 og 36.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt områdechef for Kommunikation og Information Birgitte Skøtt Lenstrup på mobil 61 16 21 53 eller via e-mail: bsl@moviatrafik.dk. Birgitte holder ferie i uge 31 og kan kontaktes fra mandag den 5. august.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089328

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet