Movia søger en HR-partner med juridiske kompetencer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du i en rådgivende rolle, hvor du har fingeren på pulsen med hvad, der rører sig i organisationen? Og har du lyst til at bidrage til vores HR-team med bl.a. faglig stærk rådgivning indenfor det personalejuridiske felt? Vi kan garantere en omskiftelig hverdag med høj grad af selvstændighed inden for et bredt spektrum af HR- og personalejuridiske opgaver, men også med mulighed for at tage del i andre HR-relaterede udviklingsopgaver.

Jobbet som juridisk HR-partner i Movia
Som HR-partner i Movia spiller man en vigtig rolle i organisationen, hvor man dagligt og løbende har dialog med ledere om bl.a. personalejura, rekruttering, kompetenceudvikling, trivsel og andre af vores HR-indsatser. Som juridisk HR-partner vil du derudover skulle sparre med og rådgive dine kolleger i HR samt understøtte ledelsen i komplekse personalesager og ansættelsesretlige spørgsmål. Det vil derudover være en del af dit job at ajourføre og udvikle HR-områdets personalejuridiske fundament i forhold til gældende lovgivning, overenskomster, GDPR og lokalaftaler m.m.

De tre vigtigste kompetencer for stillingen

  1. er kommunikativ stærk: Det falder dig naturligt at opbygge og vedligeholde relationer.
  2. er ansvarlig og kvalitetsbevidst i din opgaveløsning, og du gør en dyd ud af at holde dig opdateret og ajour inden for dit felt.
  3. har en relevant uddannelse, der understøtter den juridiske HR-profil samt erfaring fra en lignende stilling, gerne i en offentlig organisation, således at du allerede har viden om offentlige overenskomster, løn og aftaleforhold, da Movia er et fælleskommunalt selskab, hvorfor vi følger overenskomster og aftaleforhold på HR-området, som er gældende for Kommunernes Landsforenings (KL) område, samt øvrig HR-lovgivning for det offentlige område.

Ovenstående er selvfølgelig vigtigt, men skriv meget gerne om dine andre relevante kompetencer og erfaringer i ansøgningen.

Opgaver løser vi alene, sammen og på tværs
Som HR-partner vil store dele af dit arbejde være selvstændige opgaver, men vi er i alt fire HR-partnere, der er specialiserede generalister. Du får medansvar for tværgående HR-processer og medvirker i løsningen af HR-områdets opgaver, primært i samarbejde med dine kollegaer i HR, men også med andre fagområder i Movia.

Line, der er HR-partner og vil blive en af dine tætteste kolleger, fortæller: ”Det jeg godt kan lide ved min arbejdsdag er, at vi løser mange forskellige opgaver, og at vi har frihed under ansvar. Jeg sætter også pris på, at vi er ansvarlige for vores egne opgaver, men at vi også har hinanden at sparre med i stort og småt”.

Vi er i alt 10 engagerede kolleger i HR-teamet og vi er ansvarlige for alle organisationens HR-opgaver, herunder bl.a. rekruttering, ledelsesrapportering, løn- og personaleadministration samt ansættelsesvilkår og personale-politisk arbejde. Derudover beskæftiger vi os med organisations- og ledelsesudvikling, kompetenceudvikling, arbejdsmiljø og employer branding.

Interesseret?
Stillingen er med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller tidligere. Trafikselskabet Movia tilbyder individuel løn efter kvalifikationer i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL. Vil du vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte HR-chef Thomas Damgaard på tlf.: 36 13 15 00 eller på mail td@moviatrafik.dk

Ansøgningsfrist: Torsdag den 11. april 2024 kl. 12.00.

Ansættelsessamtalerne vil blive gennemført løbende og vil være gennemført inden udgangen af april måned 2024. I forbindelse med rekrutteringen afholder vi både 1. og 2. samtaler, hvor der ved 2. samtalen vil indgå en præferencetest og en case.

Movia som arbejdsplads
Movia transporterer årligt over 200 millioner passagerer på vores knap 450 buslinjer, ni lokalbane-strækninger, fem forskellige Flextrafik-ordninger og i vores plustur-ordning – det gør os til Danmarks største mobilitetsselskab. Vi arbejder desuden aktivt med den grønne omstilling og sætter løbende elektriske busser og havnebusser i drift, så vi kan nå vores ambition om at være fossilfrie i 2030.

Movia er desuden en dynamisk arbejdsplads. Vi løser problemer i driften nu og her, fordi vores passagerer er afhængige af bus, tog og Flextrafik i hverdagen og til fritidsformål. Vi arbejder også for at forbedre vores produkter og services på den lange bane.

Vi bor centralt placeret mellem Valby St. og København Syd St. (tidl. Ny Ellebjerg St.), og du kan tage bussen lige til døren på Toftegårds Plads. Vi har en uformel omgangstone, og som arbejdsplads fokuserer vi på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og karriereløft. Vi tror på frihed til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv med en 37 timers arbejdsuge inkl. frokost samt flextid og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det. Vi er en røgfri arbejdsplads med mulighed for at bruge træningsrum og deltage i motionsaktiviteter, fordi vi satser på et sundt arbejdsliv – nu og i fremtiden.

Din kommende leder Thomas’ ledelsesstil er kendetegnet ved at være uddelegerende og tillidsfuld. I din første tid hos Movia vil du desuden have HR-partner Lyng som din introcoach. Lyng vil vise dig rundt og lære dig organisationen bedre at kende.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6017410

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet