BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at udbetale korrekt løn til tiden, og kunne du tænke dig at blive vores nye kollega? Så har vi et spændende job i Movia! Vi garanterer en omskiftelig hverdag med høj grad af selvstændig opgaveløsning inden for et bredt spektrum af løn.
Dine primære opgaver er de løbende lønopgaver fra A-Z i Movia, hvor medarbejderne er ansat på offentlige overenskomster. Sagsbehandling af opgaver inden for ferie, barsel, tidsregistrering vil også være en del af opgaveporteføljen, hvor du vil være i kontakt med hele organisationen.
Som vores nye kollega bliver du, som den eneste, ansvarlig for Movias lønadministration, og vil dermed være med til at sikre korrekt løn til ca. 450 medarbejdere i Movia. Derudover vil du varetage lønopgaver i relation til tjenestemænd, bestyrelse samt pensionister.
De vigtigste kompetencer for stillingen:
Vi søger en, der har erfaring med at lave løn fra A-Z og gerne i en offentlig kontekst. Det er ikke afgørende, at du har mange års erfaring eller erfaring med Silkeborg Data, men vigtigt at du har mod på at varetage lønopgaven selvstændigt. Det er selvfølgelig vigtigt, at du har en god talforståelse og formår at arbejde systematisk med dine arbejdsopgaver, ligesom du er detaljeorienteret og grundig.
Dine primære arbejdsopgaver er:
- udarbejdelse af løn til Movias medarbejdere i Silkeborg Data
- kontrol og efterbehandling af lønkørslen
- sikre overholdelse af gældende overenskomster og lokalaftaler ved hjælp af Silkeborg Data
- refusionsansøgninger ved barsel, fravær m.v.
- afregning til myndigheder og pensionsselskaber etc.
- oprette og vedligeholde stamdata
- support og rådgivning til medarbejdere og ledelse vedrørende lønspørgsmål
Du skal kunne omsætte din viden om løn mundtligt som skriftligt til indhold de fleste kan forstå og være imødekommende, da du vil komme til at have berøring med mange forskellige mennesker.
Vi tilbyder dig om nødvendigt et individuelt uddannelsesforløb afhængig af din profil ift. indføring i overenskomster og aftaler i Movia. Vi forventer dog, at du har både lysten og evnen til at tilegne dig viden om Movias lønsystem på superbrugerniveau. Movia anvender Silkeborg Data som lønsystem og HR-systemet Mindkey. Det er en fordel, hvis du har kendskab til offentlige lønsystemer.
Opgaver løser vi alene, sammen og på tværs
I HR-området er vi gode til at hjælpe hinanden og arbejder ud fra et helhedssyn, der rækker ud over egne opgaver, hvor vi fordeler opgaverne ud fra motivation, kompetencer og et tidsperspektiv. Som person skal du trives med stor frihed og ansvar, kunne opsøge opgaver selv og indgå i det faglige fællesskab på lige fod med alle i HR-området.
Katja, som vil blive din tætteste kollega i HR, som bl.a. sidder med HR-data, fortæller: 'Selvom jeg er eneansvarlig for HR-statistikker og opgørelser, kan jeg altid sparre med mine HR-kollegaer, hvilket gør at jeg aldrig føler mig alene. Vi er rigtig gode til at samarbejde på tværs af afdelingen og give hinanden både faglig og personlig opbakning' .
Vi er 10 engagerede medarbejdere i vores HR-team. HR i Movia er ansvarlig for alle organisationens HR-opgaver, herunder bl.a. rekruttering, ledelsesrapportering, løn- og personaleadministration samt ansættelsesvilkår og personale-politisk arbejde. Derudover beskæftiger vi os med organisations- og ledelsesudvikling, kompetenceudvikling, arbejdsmiljø og employer branding.
Interesseret?
Vil du vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte HR-chef Thomas Damgaard på tlf.: 36 13 15 00 eller på mail td@moviatrafik.dk (ferie fra 22. december 2023 til og med den 2. januar 2024).
Ansøgningsfrist er søndag den 14. januar 2024
Ansættelsessamtaler vil blive gennemført løbende.
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. marts 2024 eller hurtigst muligt.
Trafikselskabet Movia tilbyder individuel løn efter kvalifikationer i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL.
Movia som arbejdsplads
Movia transporterer årligt over 200 millioner passagerer på vores knap 450 buslinjer, ni lokalbane-strækninger, fem forskellige Flextrafik-ordninger og i vores plustur-ordning - det gør os til Danmarks største mobilitetsselskab. Vi arbejder desuden aktivt med den grønne omstilling og sætter løbende elektriske busser og havnebusser i drift, så vi kan nå vores ambition om at være fossilfrie i 2030.
Movia er desuden en dynamisk arbejdsplads. Vi løser problemer i driften nu og her, fordi vores passagerer er afhængige af bus, tog og Flextrafik i hverdagen og til fritidsformål. Vi arbejder også for at forbedre vores produkter og services på den lange bane.
Vi bor centralt placeret mellem Valby St. og København Syd St. (tidl. Ny Ellebjerg St.), og du kan tage bussen lige til døren på Toftegårds Plads. Vi har en uformel omgangstone, og som arbejdsplads fokuserer vi på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og karriereløft. Vi tror på frihed til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv med en 37 timers arbejdsuge inkl. frokost samt flextid og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det. Vi er en røgfri arbejdsplads med mulighed for at bruge træningsrum og deltage i motionsaktiviteter, fordi vi satser på et sundt arbejdsliv - nu og i fremtiden.
Din kommende leder, Thomas Damgaards ledelsesstil, er kendetegnet ved at være frihed under ansvar. I din første tid hos Movia vil du desuden have Katja som din introcoach og hun vil vise dig rundt og lære dig organisationen bedre at kende.
Vi ser frem til at høre fra dig, hvis stillingen som Lønkonsulent er noget for dig!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961976