BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Rådgivning • GDPR • Offentlig forvaltning • Udbud • Ledelsesbetjening • Indkøb • kontrakter • aktindsigt • forbrugerret • projektdeltagelse • digitalisering – og meget andet
Kan du samarbejde på tværs af fagområder og rådgive ledelse og kollegaer om juridiske problemstillinger? Motiveres du af at styrke omverdenens opfattelse af den kollektive transport, gennem klimavenlige indkøb og ordentlig offentlig forvaltning? Så har vi stillingen til dig!
Movia er Danmarks største trafikselskab med en samlet omsætning på knap 5 mia. kroner. Movia driver bustrafik, lokaltog og Flextrafik på hele Sjælland, og i tæt samarbejde med kommuner, regioner og staten udvikler Movia ny kollektiv transport.
Movia arbejder bl.a. med:
- Kommuner og regioner om planlægning af kollektiv transport
- Operatører og vognmænd om den daglige drift
- Øvrige trafikvirksomheder og fælles selskaber om koordinering, planlægning og udvikling af den grønne omstilling og at driftssætte elektriske busser, havnebusser og batteritog.
Vi arbejder aktivt med den grønne omstilling, og sætter løbende elektriske busser og havnebusser i drift, så vi er fossilfri i 2030.
Endelig arbejder vi aktivt med fortsat digitalisering, bl.a. i vores fælles selskab Rejsekort & Rejseplan, og står over for en vigtig opgave med at sikre, at også ikke-digitale kunder kan bruge bus og tog.
Vil du sidde helt tæt på beslutningerne?
Som jurist i Direktionssekretariatet er du centralt placeret, helt tæt på beslutningsprocesserne og på direktionen og bestyrelsen i et stort offentligt ejet selskab.
I Direktionssekretariatet har vi bl.a. ansvar for betjeningen af Movias direktion, bestyrelse og repræsentantskab, strategi, vedtægter og forretningsorden, jura, whistleblowerordning, strategisk indkøb samt sekretariatet for trafikselskabernes forening (TID). Du refererer til sekretariatschefen, som også er uddannet jurist.
Vi søger en generalistjurist med plads til at oparbejde et par specialistområder i stillingen efter interesse og behov. Du vil i samarbejde med 4 dygtige kollegaer i jurateamet bistå og rådgive alle ansatte i Movia. Teamet underviser og holder løbende oplæg for kollegaer i Movia.
Tina fortæller: ”I juratemaet kan du glæde dig til at arbejde med kollegaer i hele huset, som har forskellige faglige baggrunde. Din juridiske viden er efterspurgt og vil blive taget godt imod af Movias forretningsområder. Vi har en varieret hverdag, hvor dagen ofte byder på noget andet, end det man havde planlagt dagen før. Derfor kommer du ikke til at kede dig her hos os”.
Vi vægter godt samarbejde, holdånd og netværk højt. Du vil få gode muligheder for sparring hos dine nærmeste kollegaer i jurateamet, ligesom vi har et juranetværk både internt i Movia og på tværs af trafikselskaber. Du får en bred kontaktflade til resten af organisationen og eksterne samarbejdspartnere.
Dine opgaver vil blandt andet bestå af:
- Juridisk rådgivning i hele organisationen inden for en bred vifte af retsområder
- GDPR
- Udbud
- Kontrakter
- Aktindsigt
Der vil ikke være en forventning til, at du har erfaring inden for alle ovennævnte retsområder. Dine præcise opgaver vil blive vurderet ud fra din erfaring, dine interesser og kompetencer. Når du starter hos os, får du et målrettet introprogram, og vi løfter dig gerne uddannelsesmæssigt, hvis der er noget, som kan forbedre din opgaveløsning.
Den ideelle kandidat:
- Er uddannet jurist med et par års erhvervserfaring
- Har erfaring fra en politisk styret organisation,
- Er kommunikativ stærk, både skriftligt og mundtligt
- Er god til at samarbejde på alle niveauer, både internt og eksternt
- Kan arbejde selvstændigt, men er samtidig en holdspiller
- Trives med at sætte sig ind i nye ting
- Kan prioritere – og omprioritere, når det er nødvendigt
- Er opsøgende i forhold til at holde sig ajour fagligt
Fakta om stillingen
CV, ansøgning, eksamensbevis og eventuelle øvrige bilag skal være indsendt senest søndag 5. november 2023
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse 1. januar 2024 eller tidligere.
Trafikselskabet Movia tilbyder individuel løn efter kvalifikationer i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45 og 46. Kandidater til stillingen skal være indstillet på at gennemgå en test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Sekretariatschef Kathrine Bach Pedersen på telefon 6077 0868.
Movia som arbejdsplads
Vi er en spændende arbejdsplads med ca. 450 medarbejdere, som bor i moderne lokaler, centralt placeret mellem Valby St. og Ny Ellebjerg St. samt med flere busstop lige til døren på Toftegårds Plads i Valby. Vi har en uformel omgangstone med høj faglighed, højt til loftet og kort til topledelsen. Du arbejder på tværs af hele virksomheden og får mange kolleger med vidt forskellige baggrunde. Fælles for os alle er, at vi samarbejder om at udvikle den kollektive transport, og brænder for at gøre den endnu bedre.
Som arbejdsplads fokuserer vi på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og karriereløft. Vi tror på frihed til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv med en 37 timers arbejdsuge inkl. frokost samt flextid og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det. Og så er vi en røgfri arbejdsplads med mulighed for at bruge træningsrum og deltage i motionsaktiviteter, fordi vi satser på et sundt arbejdsliv – nu og i fremtiden.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925237