BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Som systemkoordinator får du sammen med 4 andre kollegaer ansvaret for at styre og videreudvikle Movias moderne portefølje af trafiksystemer, der bl.a. indsamler live-positionsdata fra samtlige 1400 busser, der kører for Movia. Vi er i øjeblikket i gang med en modernisering og "cloudificering" af systemerne.
Du kommer til at arbejde med alle faser i et systems livscyklus. Undervejs styrer du videreudvikling, planlægning og gennemførelse af releases og etablering af roadmaps for systemerne – selvfølgelig i samarbejde med Movias forretning, vores IT-arkitekter og vores IT-leverandører.
Du kan varetage flere roller. Som systemkoordinator arbejder du i projektfasen som teknisk ansvarlig, og i implementerings- og driftsfaserne er din rolle at sikre, at systemerne fungerer og lever op til forretningens krav, SLA mv. Du sikrer, at den nødvendige dokumentation er på plads, og du går gerne i dialog om anvendelsen af systemerne. Du udviser en god balance mellem at lytte til forretningen og samtidig udfordre vanetænkning. I sidste ende omsætter og formulerer du forretningens behov, så systemet kan udvikles af IT-leverandøren.
I starten vil dit fokus være på deltagelse i etablering af vores nyanskaffede, centrale trafiksystem (TMS), der understøtter de mest centrale driftsprocesser i planlægning, daglig afvikling og afregning af trafikken. TMS har standardiserede snitflader til Movias IoT og øvrige trafiksystemer samt Rejseplanen og Rejsekort.
Systemkoordinator Morten fortæller: ”Det jeg godt kan lide ved at være systemkoordinator, er variationen af opgaver. Der er en god blanding af opgaver fra projektarbejde og fordybelse til drift og kontakt til forretningen, og så er der virkelig gode muligheder for selv at præge opgaverne og udvikle sig fagligt.”
Bliv en del af et velfungerende team med varieret opgaveportefølje Du bliver en del af vores velfungerende systemforvaltningsteam på 15 systemkoordinatorer og 2 systemudviklere med ansvar for Movias systemportefølje på over 100 applikationer, RPA (Robotic Process Automation) og IT-arkitektur. Vi har en væsentlig rolle i forhold til udvikling og drift af vores systemportefølje og igangværende migrering af systemerne til Cloud – en rejse, vi forventer os rigtig meget af: større stabilitet, agilitet og automatisering, hurtigere time-to-market, mm.
Systemkoordinator Morten fortæller: ”Jeg har været her siden marts 2022, og det har været meget nemt at falde til. Jeg oplever nogle rigtig dygtige kollegaer, og så er det hyggeligt at gå på arbejde, der er både plads til jokes og til faglige diskussioner.” En anden ting, Morten nævner, er fleksibiliteten: ”Jeg har børn og har brug for at gå tidligt nogle dage og kan så arbejde længere andre dage, så hverdagen kommer til at hænge sammen. Det er der gode muligheder for i Movia.”
Vi forestiller os, at du:
- Har relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx ingeniør, cand. IT eller lignende
- Er proaktiv, har stærke koordineringskompetencer og god teknisk forståelse
- Kan se IT-systemmæssige behov og udviklingsmuligheder i relation til forretningen
- Er udadvendt af natur og god til at skabe relationer med dine interne kunder samt IT-leverandørsiden
- Vi ser det som en fordel, hvis du desuden har god indsigt i MS Azure platform og gerne viden eller erfaring med REST webservices
Interesseret?
Vil du vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte teamleder Admir Begic tlf. 40974404.
Ansøgningsfrist er søndag den 26. november 2023.
Ansættelsessamtaler vil blive gennemført løbende.
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. februar 2024 eller tidligere.
Løn forhandles i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL.
Movia som arbejdsplads
Movia transporterer årligt over 200 millioner passagerer på vores knap 450 buslinjer, ni lokalbane-strækninger, fem forskellige Flextrafik-ordninger og i vores plustur-ordning – det gør os til Danmarks største mobilitetsselskab. Vi arbejder desuden aktivt med den grønne omstilling og sætter løbende elektriske busser og havnebusser i drift, så vi kan nå vores ambition om at være fossilfrie i 2030.
Movia er desuden en dynamisk arbejdsplads. Vi løser problemer i driften nu og her, fordi vores passagerer er afhængige af bus, tog og flextrafik i hverdagen og til fritidsformål. Vi arbejder også for at forbedre vores produkter og services på den lange bane.
Vi bor centralt placeret mellem Valby St. og Ny Ellebjerg St., og du kan tage bussen lige til døren på Toftegårds Plads. Vi har en uformel omgangstone, og som arbejdsplads fokuserer vi på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og karriereløft. Vi tror på frihed til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv med en 37 timers arbejdsuge inkl. frokost samt flextid og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det. Vi er en røgfri arbejdsplads med mulighed for at bruge træningsrum og deltage i motionsaktiviteter, fordi vi satser på et sundt arbejdsliv – nu og i fremtiden.
Din kommende leder Admirs ledelsesstil er kendetegnet ved at være frihed under ansvar. I din første tid hos Movia vil du desuden have Morten som din introcoach, som vil vise dig rundt og lære dig organisationen bedre at kende.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940577