BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en akademisk medarbejder med mod på en bred vifte af opgaver - fra analyser og driftsplanlægning til borgerbetjening og formidlingsaktiviteter.
Vi tilbyder et spændende job på en dynamisk arbejdsplads, der har øje for fremtiden. Du vil få en alsidig arbejdsdag med mange afvekslende opgaver, og din hverdag vil være præget af en stor kontaktflade med mange mennesker. Vi lægger vægt på udvikling af såvel den enkelte medarbejder som den samlede organisation i et arbejdsmiljø præget af stor aktivitet, faglige ambitioner, teamarbejde og personlig frihed under ansvar i løsning af opgaverne.
Du vil blive tilknyttet afdelingen Operativ Styring, der består af forskellige fagområder; Operativ Ledelse, Alarmcentral, Operationscenter, Brandteknik, Operativ Analyse og Planlægning, Civil Sektors Beredskab, Tilsyn og Rådgivning samt en stabsfunktion. Du vil blive forankret i stabsfunktionen, men med opgaver i tilknytning til et eller flere af områderne.
Dine arbejdsopgaver
Du vil blive en central medarbejder i vores mere administrative funktion, hvor du med din faglighed vil være et solidt bidrag i samspillet med den mere beredskabsfaglige del af Operativ Styring. Her vil du være med til at sikre en høj standard og faglighed i analysearbejdet og udviklingen af de beredskabsfaglige områder.
Der vil være en bred vifte af arbejdsopgaver:
- Besvare, behandle og journalisere henvendelser fra borgere, virksomheder, kommuner m.v. på mail og telefon. Herunder vejlede i gældende lovgivning på området.
- Koordinere arrangementer og være med til alt fra planlægning og afvikling til konceptudvikling og evaluering i samspil med både interne og eksterne aktører. Herunder samarbejde med frivilligenheden og ungdomsbrandkorpset om afvikling af arrangementer.
- Godkende fakturaer m.m. i økonomisystemet BIZZ.
- Lede eller indgå i udviklingsprojekter i afdelingen, hvor der er fokus på blandt andet trivsel, arbejdsgange, samarbejde gennem facilitering af workshops, trivselsmåling m.m.
- Løse udviklingsopgaver på tværs af afdelinger for at optimere samarbejdet, netværk og faglig sparring med interne og eksterne aktører.
- Bidrage til projekter gennem bl.a. data-/analyseopgaver og projektledelsesværktøjer.
- Bidrage til frivilligrekruttering og modtagelse samt udvikle, evaluere og afrapportere på indsatser hos frivilligenheden og ungdomsbrandkorpset.
- Projektstyre og implementere initiativer, der skal styrke organisationens kerneopgaver.
Stillingen går på tværs af to afdelinger, og du får en bred kontaktflade i organisationen, så du skal trives med at skulle indgå i flere forskellige grupper af kolleger og med en tæt dialog med ledelsen. Du bliver til gengæld en del af en uformel arbejdsplads med plads til et godt grin, og hvor der lægges vægt på faglig sparring, samarbejde og kvalitet.
Dine kvalifikationer
Du har en akademisk uddannelse, der gerne må være suppleret med erfaring fra arbejde med eller ledelse af projekter. Vi lægger desuden vægt på, at du er en stærk formidler både i skrift og tale, og at du er analytisk stærk og er i stand til hurtigt at tilegne dig ny viden, samt evner at formidle komplekse problemstillinger enkelt og præcist.
Din personlige og faglige profil indeholder blandt andet:
- Gode evner til at kunne samarbejde med mange forskellige typer fagligheder og mennesker.
- Forståelse for dynamikker blandt medarbejdere, der kan bidrage til at få folk til at spille sammen.
- Et skarpt analytisk blik og kan se sammenhænge både teoretisk og i praksis.
- Kan sætte dig hurtigt ind i nye projekter og gennemskue kernen i projektet med henblik på at identificere forbedringspotentialer.
- Trives med afvekslende opgaver af varierende sværhedsgrad og kan løse forskelligartede opgaver rundt om i organisationen.
- Brænder for at bidrage til en arbejdsplads, som du og dine kolleger kan være stolte af at være en del af.
Vi tilbyder
Et spændende job på en dynamisk arbejdsplads, hvor din hverdag vil være præget af mange forskelligartede og afvekslende opgaver og kontakt med mange mennesker. Vi lægger vægt på udvikling af såvel den enkelte medarbejder som den samlede organisation i et arbejdsmiljø præget af stor aktivitet, faglige ambitioner, teamarbejde og frihed under ansvar i løsning af opgaverne.
Vi er centralt placeret i hele hovedstadsområdet og tilbyder bl.a. gode træningsfaciliteter og personaleforeninger samt et røgfrit arbejdsmiljø. Din arbejdsplads vil veksle imellem Hovedbrandstationen, Bag Rådhuset i København, og Operativ Styring på Gearhalsvej i Valby.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny løn.
Ansøgning
Der er ansøgningsfrist til stillingen den 20. september 2023 kl. 12.00.
Vi forventer at afholde samtaler den 22. september 2023.
Har du spørgsmål til opslaget, er du velkommen til at kontakte Operativ chef Tim Jensen på tlf. 24 25 93 12 eller Chefkonsulent Flemming Andersen på tlf. 40 53 66 00.
Om Hovedstadens Beredskab
Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med cirka 800 medarbejdere og frivillige. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.
Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.
Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hovedstadens Beredskab, Gearhalsvej, 1, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://hbr.career.emply.com/ad/akademisk-fuldmaegtig-til-planlaegning-og-formidling-soges-til-hovedstadens-beredsk/tsdpot/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5903279