BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at stå i spidsen for udviklingen af disse fag? Og bidrage til udvikling af de gymnasiale uddannelser generelt? Har du fagligt og pædagogisk overblik og overskud?
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) under Børne- og Undervisningsministeriet søger en fagkonsulent til de gymnasiale uddannelser i en række fag inden for det erhvervsfaglige område. Som fagkonsulent vil du blive tilknyttet Team fag og uddannelse i Kontor for Gymnasier og skal primært have ansvar for fagene virksomhedsøkonomi, finansiering, organisation på de fire gymnasiale uddannelser og eux, erhvervsøkonomi på hf, stx og htx og erhvervscase og økonomisk grundforløb på hhx.
Om kontoret
Kontor for Gymnasier har ansvaret for en række centrale opgaver relateret til udvikling og administration af uddannelserne og fagene på det gymnasiale område, herunder regelgrundlag i form af bekendtgørelser, læreplaner og vejledninger samt udgående og understøttende indsatser i form af kurser for lærere i de gymnasiale fag og ledere på de gymnasiale institutioner.
Kontor for Gymnasier fører desuden tilsyn med de gymnasiale uddannelser og varetager de fleste af Børne- og Undervisningsministeriets institutions- og borgerrettede opgaver på det gymnasiale område.
Kontoret består af 56 medarbejdere, heraf 22 faste medarbejdere, 4 studenter, 30 fagkonsulenter samt 2 medarbejdere tilknyttet Europaskolerne. Kontorets medarbejdere er organiseret og arbejder i fire teams, hvortil der er knyttet en personaleansvarlig teamleder.
Om arbejdsopgaverne
Som fagkonsulent er du embedsmand og bliver stillet over for mange forskellige arbejdsopgaver. Hovedopgaven er at stå i spidsen for drift og udvikling af det eller de fag, du er fagkonsulent i. Derudover skal du bidrage til tværgående opgaver, betjening af ministeren samt til den generelle drift og udvikling af de gymnasiale uddannelser i store såvel som små sager.
Som fagkonsulent skal du blandt andet bidrage til:
- den faglige udvikling og kvalitetssikring af det eller de fag du bliver fagkonsulent i, herunder ansvar for de årlige kurser om Faglig udvikling i Praksis (FIP), oplæg på de fagdidaktiske moduler ifm. pædagogikumuddannelsen m.v.
- tilsyn med undervisning og prøver
- løsning af administrative opgaver i tilknytning til prøver og eksamen
- kvalitetssikring, gennemførelse og evaluering af prøver, herunder ansvar for opgavekommissionernes arbejde
- implementering af ministeriets regler og retningslinjer.
- betjening af minister og folketing
Der er tale om en tidsbegrænset deltidsansættelse, hvor beskikkelsesgraden kan variere afhængig af, hvor mange fag eller andre arbejdsopgaver fagkonsulenten dækker. Du arbejder som udgangspunkt hjemmefra, og der afholdes månedsvis et fælles fagkonsulentmøde med fysisk fremmøde i København. Derudover skal du forvente en del rejsetid i forbindelse med konferencer, skolebesøg, møder og lignende.
Du skal være indstillet på, at der i beskikkelsesperioden kan ske ændringer i arbejdsopgaverne.
Om dig
Du brænder for den faglige udvikling i de gymnasiale uddannelser og fag og ønsker at stå i spidsen for de erhvervsfaglige fag.
Som fagkonsulent i de gymnasiale uddannelser skal du:
- have ansættelse som underviser på en gymnasial uddannelse
- have et solidt fagligt og didaktisk fundament i dine fag
- have lyst til og gerne erfaring med at stå i spidsen for fagligt og/eller pædagogisk udviklingsarbejde
- have indsigt i og visioner for det faglige samspil, for eksempel i de flerfaglige forløb og i de store skriftlige opgaver
- være resultatorienteret og have overblik, gennemslagskraft og gode samarbejdsevner
- have let ved at kommunikere og være klar og præcis i mundtlig og skriftlig kommunikation
- kunne arbejde med korte tidsfrister og med krav om både enkelhed og præcision, omhu og handlekraft
- gerne have bred erfaring som mundtlig og eventuelt skriftlig censor
- gerne have erfaring som pædagogikumvejleder, kursusleder eller tilsynsførende.
I din ansøgning skal du oplyse, inden for hvilke gymnasiale fag dine faglige og pædagogiske kompetencer ligger, samt hvor du er ansat. Det er en betingelse for din ansættelse, at din arbejdsgiver accepterer din beskikkelse som fagkonsulent.
Løn- og ansættelsesvilkår
Som fagkonsulent skal du stille en del af din arbejdstid til rådighed for STUK. Eksempelvis skal en fagkonsulent, der er ansat med en beskikkelsesgrad på 45 procent, stille 865 timer af sin fulde årlige arbejdstid på 1.924 timer til rådighed for STUK. Resten af arbejdstiden bevares ved den institution, hvor du er ansat.
Beskikkelsen sker frem til den 1. august 2024 med mulighed for forlængelse i to perioder af tre år.
Under beskikkelsen bliver du i din overenskomststilling med et udligningstillæg, der svarer til forskellen mellem din overenskomstløn inklusive skoletillæg og garantilønnen i lønramme 34 (for tiden 452.119 kroner årligt). Hertil kommer et arbejdstimetillæg pr. beskikkelsestime (for tiden 73,71 kroner i 31. marts 2012 niveau) samt et årligt gymnasietillæg (for tiden 42.500 kr. i 31. marts 2012-niveau).
Du får en hjemmearbejdsplads og mobiltelefon stillet til rådighed. Din beskikkelsesgrad i STUK vil være 45 procent ved beskikkelse i de nævnte fag.
Vi forventer, at du vil skulle starte den 1. oktober 2023
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lisbeth Bryld Mortensen på telefon 29778407. Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside uvm.dk. Du kan også læse mere om enheden her https://www.stukuvm.dk/.
Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest torsdag d. 31.august 2023. Vi forventer at holde første samtale i uge 36. Du får flere oplysninger, hvis du indkaldes til anden samtale, hvor der også vil indgå besvarelse af en case.
Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170639&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873790