Erhvervsministeriets koncern søger nysgerrige og servicemindede kontorelever

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Synes du, at en hverdag, hvor du kommer til at lære en masse nyt og sidde med mangeartede opgaver er motiverende? Vil du gerne arbejde sammen med dedikerede kolleger, der sætter en ære i at støtte dig i din elevtid? Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk arbejdsplads, hvor faglig og personlig udvikling i den grad er i fokus? Og vil du gerne være med i en rekruttering, hvor vi også gerne vil give dig en særlig oplevelse af Erhvervsministeriets koncern?

Så er det nu, du skal søge en stilling som kontorelev i Erhvervsministeriets koncern.

Hvorfor skal du gå efter at blive kontorelev hos os?

I Erhvervsministeriets koncern er vi lige nu i gang med en af årets rigtig vigtige rekrutteringsopgaver – vi skal nemlig finde de elever, vi skal ansætte i Østdanmark med start til september 2024. Vi skal bruge kontorelever med speciale i offentlig administration til vores departement i centrum af København, til Søfartsstyrelsen i Korsør, til Erhvervsstyrelsen i Nykøbing Falster, til Erhvervsstyrelsen i København Ø og til Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen i Valby.

Uanset hvor du selv bor, eller hvor i koncernen du godt kunne tænke dig at arbejde, vil du møde arbejdspladser præget af engagement, gode fællesskaber, super spændende opgaver og ansatte, der vil hinanden og brænder for de mål, vi arbejder mod på ministerområdet.

I forhold til dig som elev vil du opleve:

  • at vi prioriterer at give dig en rigtig god og meget alsidig uddannelse, hvor du får lov at prøve kræfter med både udfordrende såvel som rutineprægede opgaver
  • at vi sørger for et grundigt introduktionsforløb og udarbejder en praktikplan til dig, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger
  • at du vil få tilknyttet erfarne oplæringsansvarlige kolleger, som vil støtte dig igennem hele dit elevforløb
Overordnet arbejder vi mod de samme mål i Erhvervsministeriets koncern. Med det sagt er der selvfølgelig variation på tværs af de forskellige arbejdspladser i koncernen – både fagligt og i måden, vi går til opgaverne. Et udpluk af mulige opgaver, du kunne komme til at sidde med, er:

  • lettere sagsbehandling
  • sekretæropgaver, herunder kalenderstyring og mødekoordinering
  • journalisering samt oprettelse af sager i journaliseringssystemet
  • regnskabsopgaver, herunder fakturahåndtering og rejseafregninger
Hvad forventer vi, at du kommer med?

Først og fremmest har du et ønske om at få en uddannelse med høj faglighed, kvalitet og en karriere med gode udviklingsmuligheder.

Derudover ser vi rigtig gerne, at:

  • du er imødekommende, og du sætter en ære i at bidrage til et højt serviceniveau igennem samarbejde
  • du er ambitiøs og ansvarsbevidst, og du ved, at du skal yde en indsats for at opnå resultater
  • du sætter dig hurtigt ind i nye opgaver, og det falder dig naturligt at møde en stejl læringskurve
  • du føler stolthed ved dit arbejde, og du forstår vigtigheden af at arbejde struktureret
  • du har lyst, vilje og evne til at arbejde med IT-systemer, der er under løbende udvikling
  • du har talforståelse og er god til at stave og formulere dig på dansk – skriftligt såvel som mundligt.
Endelig er det vigtigt, at du gerne vil arbejde et sted, hvor vi har en uformel og humoristisk omgangstone samt fokus på fortsat at udvikle en velfungerende arbejdsplads. Her kan du både få lov til at løse en masse opgaver sammen med dine kolleger og selv få lov at shine, når rammerne giver mulighed for det.

Hvad er adgangskravene så?

Kontoruddannelsen hos os er 2-årig, men du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelsen med specialet Offentlig administration. Dette kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS), påbegyndt før den 1. august 2015 eller en EUX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EUS (et 5- eller 10-ugers kompetencegivende forløb for studenter).

Alle elever over 25 år skal medsende en realkompetencevurdering. Denne afgør om uddannelsen evt. vil blive forkortet (mindre end 2 år)

Er du i tvivl, om du opfylder adgangskrav, kan du kontakte din lokale handelsskole for vejledning.

Hvordan søger du stillingen, og hvordan er rekrutteringsprocessen?

Hvis ovenstående har fanget din interesse, så send os en ansøgning sammen med et CV via linket, hvori du bl.a. beskriver din motivation for at søge en elevstilling hos os samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til jobannoncen senest onsdag d. 21. februar 2024. Vi vil herefter på baggrund af de indkomne ansøgninger vurdere, hvem vi ønsker at tage med videre i en rekrutteringsproces.

Fordi vi gerne vil give de udvalgte kandidater en rigtig god mulighed for igennem rekrutteringsprocessen at få et dybere indblik i, hvem vi er, og hvorfor en kontoruddannelse hos os er værdifuld, har vi valgt at afholde en eleveventdag d. 7. marts. Her kommer du til at møde os, potentielle kommende kolleger, høre om de forskellige arbejdspladser og mere indgående om opgaverne. Efter eventet vil der blive afholdt samtaler lokalt i departementet og i styrelserne, hvor vi benytter rekrutteringstests.

Hvis du allerede nu har et ønske til, hvor du gerne vil være kontorelev henne, må du meget gerne notere det i din ansøgning.

Brænder du inde med spørgsmål nu, så kontakt HR-rekrutteringspartner Iben Schulin-Zeuthen på tlf. 91 33 70 80 eller HR-rekrutteringspartner Stine Skytte Pedersen på tlf. 91 33 71 17.

Vi glæder os rigtig meget til at høre fra dig.

Og så lidt om det formelle:

Du vil blive ansat efter overenskomsten mellem HK Stat og Finansministeriet. Ansættelsen sker pr. 1.september 2024.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Hvem er vi i Erhvervsministeriets koncern?

Erhvervsministeriets koncern består af departementet og 7 styrelser. Departementet varetager den overordnede ledelse og styring af ministeriet, mens styrelserne understøtter departementet ift. policyudvikling og ministerbetjening samt udmønter de mange myndighedsopgaver, vi løfter på ministerområdet.

Du kan læse meget mere om de specifikke opgaver og ansvarsområder departement og styrelser varetager på Koncernens organisation | Erhvervsministeriet (em.dk)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985146

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet