BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
En spændende stilling som businesspartner med ansvar for udvalgte forretningsområder, hvor du er med til at udvikle og sikre økonomiopfølgning på Movias samlede budget på knap 5 mia. kr.
Du vil blive en del af et fagligt stærkt og engageret team. Økonomistyringsteamet omfatter 15 af økonomiområdets knapt 40 medarbejdere.
Du er sammen med en erfaren kollega ansvarlig for styringen af Movias eget budget på ca. 500 mio. kr. til drift og udvikling af understøttelsen af bus- og lokaltogsdrift på Sjælland samt aflæggelsen af Movias årsregnskab.
Økonomi ønsker at være en værdifuld sparringspartner for driftsområderne i Movia og understøtte forretningsområderne med en effektiv økonomistyring. Du skal som businesspartner understøtte forretningsudvikling samt bistå med at drive Movias interne effektiviseringsprocesser.
For at løse denne opgave arbejder vi med mange produktions- og finansdata, som vi samler og bearbejder bl.a. i Excel, IBM Planning Analytics og Business Central.
Iben, som er Controller i området, fortæller; ”Mine arbejdsopgaver er alsidige og vil i løbet af en arbejdsdag ofte være en blanding af ad hoc og planlagte opgaver. Jeg har dagligt kontakt med mange personer i huset, hvilket gør arbejdsdagen meget alsidig og stiller krav om opgaveroverblik og -indsigt. Det stiller samtidig også krav om kendskab til hele regnskabs-flowet i Movia og forståelse for andres arbejdsfunktioner, da jeg ofte er indgangen til Økonomi for medarbejder uden for Økonomi.”
Du får egne ansvarsområder, men indgår samtidig i et tæt samarbejde med forretningsområderne og Økonomiområdets andre controllere, analytikere og business partnere. Du kommer til at referere til Movias Økonomichef.
Du har fokus på forretningens behov, og du er i stand til at prioritere og kan skabe resultater. Du kan lide at arbejde med tal og har strategisk forståelse. Du er gerne nyuddannet eller med et par års erfaring. Vi vil afstemme dine opgaver med din profil.
Du er vores ideelle kandidat, hvis du:
- Har interesse for eller erfaring med controlling og bogføring
- Er selvstændig, kan skabe resultater og gerne sætter dig i spidsen for at få løst opgaverne
- Har forretningsforståelse og ser udviklingsmuligheder i samspillet med organisationen
- Erfaren med regnskab eller øvrige økonomiopgaver er en fordel
- Arbejder metodisk, struktureret og vedholdende med dine opgaver
- Er en sikker kommunikator i både skrift og tale
- Er fx Finansøkonom eller har en bachelor- eller kandidatuddannelse indenfor økonomi eller samfundsvidenskab BSc./Cand.merc eller cand.oecon/polit.
Movia som arbejdsplads
Movia transporterer årligt ca. 170 millioner passagerer på vores knap 450 buslinjer, ni lokalbane-strækninger, fem forskellige Flextrafik-ordninger og i vores plustur-ordning – det gør os til Danmarks største mobilitetsselskab. Vi arbejder desuden aktivt med den grønne omstilling og sætter løbende elektriske busser og havnebusser i drift, så vi kan nå vores ambition om at være fossilfrie i 2030.
Movia er desuden en dynamisk arbejdsplads. Vi løser problemer i driften nu og her, fordi vores passagerer er afhængige af bus, tog og Flextrafik i hverdagen og til fritidsformål. Vi arbejder også for at forbedre vores produkter og services på den lange bane.
Vi bor centralt placeret mellem Valby St. og København Syd St. (tidl. Ny Ellebjerg St.), og du kan tage bussen lige til døren på Toftegårds Plads. Vi har en uformel omgangstone, og som arbejdsplads fokuserer vi på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og karriereløft. Vi tror på frihed til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv med en 37 timers arbejdsuge inkl. frokost samt flextid og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det. Vi er en røgfri arbejdsplads med mulighed for at bruge træningsrum og deltage i motionsaktiviteter, fordi vi satser på et sundt arbejdsliv – nu og i fremtiden.
Trafikselskabet Movia tilbyder individuel løn efter kvalifikationer i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL.
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. oktober 2024 eller snarest muligt.
Din kommende leder Peter fortæller; ”God økonomistyring i Movia er en afgørende brik i at sikre gode transportløsninger for borgerne i vores område. Sammen med teamet brænder jeg for at lykkes med den opgave. Som personaleleder er jeg tillidsfuld i det daglige og er tæt på, når der er brug for det.”
I din første tid hos Movia vil du desuden få tilknyttet en introcoach, som vil vise dig rundt, så du lærer organisationen bedre at kende.
Interesseret?
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Økonomichef Peter Lawaetz Winkler på telefon 30 46 49 50.
Ansøgningsfrist: Mandag den 19. august 2024
Ansættelsessamtalerne holdes løbende – vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Læs mere på moviatrafik.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6093570