Beredskabsinspektør med ledelseserfaring og analytiske evner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med cirka 800 medarbejdere. Vi går forrest, når situationen kræver handling, og det er vores opgave at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer. 

Det kræver, at vores beredskab så vidt muligt altid er dimensioneret, så det matcher den aktuelle situation. Eller hurtigt kan blive det. Og der kommer du ind i billedet. For vi har brug for en beredskabsinspektør, der kan støtte områdelederen for Operativ Ledelse i den opgave. En beredskabsinspektør, der har fagligheden i top. Som kan sætte klare og realistiske mål. Som er konstant nysgerrig på udvikling af udstyr, materiel, teknikker og teknologi indenfor beredskabsverden uden at lade sig begrænse til denne alene. Og som er sig fuldt bevidst om at kun igennem et godt samarbejde opnår vi de bedste resultater.



Dine arbejdsopgaver

Som beredskabsinspektør og kapacitetskoordinator i Operativ Ledelse vil du skulle:

  • Støtte områdelederen i forhold til dimensionering og udvikling af det operative beredskab.
  • På vegne af områdelederen i Operativ Ledelse, være ansvarlig for at lede og koordinere vores ca. 30 taktiske- og tekniske kapacitetsansvarlige medarbejdere med spidskompetencer inden for hvert kapacitetsområde (Brand, CBRN, Redning på vand og land, SIKS, Massetilskadekomst, Klima, Vandforsyning, Drone og robot, Batteribrand, Frivilligenheden). 
  • Være bindeled mellem kapacitetsområderne og indsatsleder/indsatschef og operationschef-gruppen. Særligt ved opfølgning og evaluering af operative hændelser.
  • Ansvarlig for at sætte retning for og drive den operative udvikling sammen med den samlede gruppe af kapacitetsansvarlige. 
  • Ansvarlig for opfølgning på tidsforbrug på det arbejde, der bliver udført i kapacitetsområderne.
  • Gennemføre opfølgning via løbende statusmøder med de kapacitetsansvarlige, vedr. status på udført og planlagt arbejde i kapacitetsområderne.
  • Sikre løbende opdatering/justering af kapacitetsbeskrivelser og øvrig dokumentation inden for alle kapacitetsområder.
  • Deltage i konferencer og webinar - nationalt og internationalt mhp. at sikre at nyeste viden tilføres kapacitetsområderne.
  • Ansvarlig for at igangsætte udviklingsprocesser i forhold til kapacitetsområderne.
  • Indhente nyeste viden fra beredskabsverdenen og omsætte det til det operative virke via de kapacitetsansvarlige.

Vi har desuden et ønske om, at du kan indgå som taktisk kapacitetsansvarlig ved behov.

 

Din baggrund og dig som person

Vi søger dig, som:

  • Har ledelseserfaring fra beredskabet, herunder operativ baggrund som indsatsleder.
  • Har erfaring med beredskabsplanlægning, analyse- og projektarbejde.
  • Har gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt – og formår at omsætte din viden til læring hos dine medarbejdere og kollegaer.
  • Har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.
  • Har en brandteknisk grunduddannelse.
  • Har erfaring med projektledelse og projektkoordinering – har eventuelt en reel projektlederuddannelse.
  • Har erfaring med at anvende IT i din opgaveløsning.

Som person forventer vi, at du: 

  • Evner til at fastsætte klare og realistiske mål, fordele opgaver hensigtsmæssigt, kommunikere præcist om krav og forventninger samt overvåge og evaluere resultater.
  • Evner at indgå i et åbent og imødekommende samarbejde med kollegaer i Operativ Ledelse samt med mandskab og ledere på stationerne.
  • Evner at arbejde målstyret og strategisk.
  • Har en struktureret og analytisk tilgang til opgaveløsning.
  • Formår at inddrage og formidle erfaringer og fagligt indhold på en professionel måde, til læring, udvikling og vidensdeling.
  • Har gode tværfaglige samarbejdskompetencer både internt og eksternt.

Du skal derudover være indstillet på at indgå i indsatsledervagten ved Hovedstadens Beredskab og du skal i den forbindelse være uddannet Indsatsleder ved Beredskabsstyrelsen, samt kunne bestå det supplerende interne uddannelsesforløb i Hovedstadens Beredskab.


Vi tilbyder 

Et spændende job på en dynamisk arbejdsplads, hvor din hverdag vil være præget af mange forskelligartede og afvekslende opgaver og kontakt med mange mennesker. Vi lægger vægt på udvikling af såvel den enkelte medarbejder som den samlede organisation i et arbejdsmiljø præget af stor aktivitet, faglige ambitioner, teamarbejde og frihed under ansvar i løsning af opgaverne.



Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået med KL.

Du skal kunne sikkerhedsgodkendes til Hemmeligt niveau, samt fremvise en straffeattest. Dette er en forudsætning for ansættelsen, som ligeledes skal opretholdes under hele ansættelsen.  
 


Ansøgning

Der er ansøgningsfrist til stillingen den 12-09-2024

Vi forventer at afholde samtaler i uge 38/2024.

Har du spørgsmål til opslaget, er du velkommen til at kontakte Michael Strunge Grejsmark Møller på 2724 4181.

 

Om Hovedstadens Beredskab

Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med cirka 800 medarbejdere og frivillige. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer. Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.

Hovedstadens Beredskab tager sit miljømæssige samfundsansvar alvorligt. Vi er det første beredskab i Danmark, der løbende måler vores CO₂-udledning, og vi arbejder hele tiden på at mindske CO₂-udledningen fra vores køretøjer og bygninger, samt fra de produkter vi køber af leverandører. 

Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner. Ligestilling handler om os alle. Vi opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hovedstadens Beredskab, Gearhalsvej, 1, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6105864

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet