Barselsvikariat: Styrk ledelse og bæredygtighed hos Movias Direktionssekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Movias Direktionssekretariat søger barselsvikar til ledelses- og politisk betjening

Vil du hjælpe med at styrke ledelse og udvikling af den kollektive transport på Sjælland? Vil du være med at til at arbejde for grøn mobilitet, der har betydning for borgernes hverdag? Og vil du sidde helt tæt på de centrale beslutningsprocesser i Danmarks største trafikselskab? Så har vi jobbet til dig!

Som medarbejder i Movias Direktionssekretariat bliver dine primære opgaver, i samarbejde med dine kollegaer i Direktionssekretariatet, at støtte direktionen og bestyrelsen i deres arbejde samt at indgå i Movias arbejde med bæredygtighed. Du vil have et tæt samarbejde med Movias direktør, direktion og chefgruppe, samt have mange snitflader ud i organisationen og til eksterne samarbejdspartnere.

Dine primære opgaver bliver:

  • Koordinering og forberedelse af ugentlige direktionsmøder, herunder at deltage i møderne som referent
  • Håndtering af proces for udarbejdelse af høringssvar til staten og Trafikselskaberne i Danmark
  • Politisk betjening: Koordinere og udarbejde referater, notater, præsentationer, talepunkter og beslutningsoplæg til direktion og bestyrelse, fx i forbindelse med politiske møder, kommunekontaktrådene m.fl.
  • Bidrage ifm. Movias bæredygtigheds- og samfundsansvarsrapportering, herunder deltage i projektgruppen
  • Bistå det øvrige sekretariat med opgaver

Direktionssekretariatet - dit kommende team
Som medarbejder i Direktionssekretariatet bliver du en del af et dynamisk team, der er centralt placeret, og varetager mange forskelligartede opgaver indenfor direktionsbetjening, bestyrelsesarbejde, politik, bæredygtighed og meget andet. Du sidder helt tæt på beslutningsprocesserne, på direktionen og bestyrelsen i et stort politisk ejet selskab.

Direktionssekretariatet i Movia består af 14 medarbejdere. Vores opgaver spænder bredt, og området består af tre teams; Jura, Strategisk Indkøb og Ledelsessekretariatet. Du bliver en del af Ledelsessekretariatet, bestående af fire medarbejdere (inklusiv dig) og en kontorelev. Sekretariatet for Trafikselskaberne i Danmark er desuden placeret hos os.

Vi vægter godt samarbejde og holdånd meget højt. Vi hjælper og supplerer hinanden i opgaveløsningen, og der er derfor aldrig langt til hjælp og sparring hos dine nærmeste kollegaer, selvom du sidder med egne opgaver. Vi er et energisk team, hvor der er højt til loftet og hvor det gode humør er vigtigt.

Hvem forestiller vi os, du er?

  • Er en ambitiøs nyuddannet eller har et par års erhvervserfaring
  • Har en relevant videregående uddannelse, eller relevant erhvervserfaring
  • Du har evt. erfaring fra en politisk styret organisation
  • Du har evt. erfaring med eller viden om bæredygtighed, grøn omstilling og/eller det nye EU-direktiv om bæredygtighedsrapportering
  • Er kommunikativt stærk, både skriftligt og mundtligt
  • Er struktureret, effektiv og analytisk
  • Er imødekommende, positiv og initiativrig

Interesseret?
Vil du vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte Kathrine Bach Pedersen på tlf.: 6077 0868 eller på mail kab@moviatrafik.dk

Motiveret ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle øvrige bilag skal være indsendt senest 30. august 2024

Ansættelsessamtaler vil blive gennemført løbende.

Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. oktober eller snarest derefter. Vikariatet forventes at løbe til og med juli 2025.

Løn forhandles i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL.

Movia som arbejdsplads
Movia transporterer årligt over 200 millioner passagerer på vores knap 450 buslinjer, ni lokalbane-strækninger, fem forskellige Flextrafik-ordninger og i vores plustur-ordning – det gør os til Danmarks største mobilitetsselskab. Vi arbejder desuden aktivt med den grønne omstilling og sætter løbende elektriske busser og havnebusser i drift, så vi kan nå vores ambition om at være fossilfrie i 2030.

Movia er desuden en dynamisk arbejdsplads. Vi løser problemer i driften nu og her, fordi vores passagerer er afhængige af bus, tog og Flextrafik i hverdagen og til fritidsformål. Vi arbejder også for at forbedre vores produkter og services på den lange bane.

Vi bor centralt placeret mellem Valby St. og København Syd St. (tidl. Ny Ellebjerg St.), og du kan tage bussen lige til døren på Toftegårds Plads. Vi har en uformel omgangstone, og som arbejdsplads fokuserer vi på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og karriereløft. Vi tror på frihed til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv med en 37 timers arbejdsuge inkl. frokost samt flextid og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det. Vi er en røgfri arbejdsplads med mulighed for at bruge træningsrum og deltage i motionsaktiviteter, fordi vi satser på et sundt arbejdsliv – nu og i fremtiden.

I din første tid hos Movia vil du have Alicia Lohse som din introcoach. Hun vil vise dig rundt og ære dig organisationen bedre at kende.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6093556

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet